Tuesday, March 15, 2011

Refleksi Hari Ke-2 15 Mac 2011



















Setelah mempelajari modul 3 dan 4 dari Cikgu Faizal dan Ustaz Nik, saya berharap semua peserta telahpun menguasai kemahiran-kemahiran yang berkenaan dan dapat mengaplikasikannya dalam unit plan masing-masing.

Sila meninggalkan komen-komen anda mengenai modul-mudul yang dipelajari hari ini. Semua fasilitator akan cuba sedaya upaya untuk menyelesaikan semua masalah yang dihadapi oleh peserta.

Gambar-gambar ini menunjukkan aksi-aksi para pserta semasa kursus ini dijalankan.







28 comments:

  1. Hari yang sangat menyeronokkan..banyak yang dipelajari terutama sekali cara untuk membuat link dalam blog. Yang pasti selepas ini para guru boleh memuat turun nota untuk pelajar tanpa sebarang masalah..terima kasih kepada para fasilitator..:)

    ReplyDelete
  2. banyak benda baru yang saya pelajari pada hari kedua ini. terima kasih kepada fasi yang sabar melayan karenah para peserta.. semoga saya dapat aplikasikan dalam P&P kelak.. :)

    ReplyDelete
  3. everything is difficult to understand but interesting and fun to learn. yuhoooo....

    ReplyDelete
  4. Banyak benda baru diperoleh hari ini dan pembelajaran hari lebih smooth jika dibandingkan semalam, terima kasih kepada fasilitator :)..

    ReplyDelete
  5. enjoy today...also got something new today...
    bila nak balik...nak rest:-))))

    ReplyDelete
  6. banyak perkara baru yang dipelajari..

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah....hari ini proses pengajaran yang berlangsung memberi banyak input yang baru kepada saya... melalui modul 3 dan modul 4 banyak benda baru yang telah saya pelajari..
    fasilitator pula banyak membantu dalam menyelesaikan masalah yang saya hadapi..terima kasih...

    ReplyDelete
  8. I learnt a lot today.Having problem in my unit plan.Don't know how to complete it.

    ReplyDelete
  9. too lot today that i have learned,i'm happy but there is some input that i'm miss...overall ok,but my pic not in ms.chang blog..:-(

    ReplyDelete
  10. I had learn how to create a survey form by using internet and etc. It was very useful for me in future study. Thanks to all facilitators!

    ReplyDelete
  11. Today is very meaningful...we have learn a lot of things.... hopefully we can learn more extra things...thanks to all facilitators....

    From Ms Chen & Mr Yong

    ReplyDelete
  12. our demonstrator today is so cute:-))))

    ReplyDelete
  13. pelbagai benda yang baru dipelajari pada hari ini.terima kasih kpd semua fasilitator yang banyak memberi tunjuk ajar pada hari ini... (^_^)

    ReplyDelete
  14. Best gak PBL ari ni...So interesting even tiring...Best fasilitator ari ni...Thanks all

    ReplyDelete
  15. i had learn a lot of new things! Very happy ^^
    however, to produce a good unit plan really is not an easy job...
    anyway, i will try my best to do it with the guidance of facilitators and my good partner.
    thanks faci for the detail information and thank you for patient to answer our questions! (^.~)

    ReplyDelete
  16. morning session everything been ok.... BUT afternoon i'm in trouble is lost coz i got problem my internet line so can't follow.... so what to do now? i really need help especially faizal..

    ReplyDelete
  17. banyak perkara baru yang di pelajari..cara nak buat survey online, cara nak menyediakan checklist, cara upload document..dan banyak lagi

    ReplyDelete
  18. Get a lot of new and useful information today about hyperlink,developer in Wicrosoft Words, spreadsheet, share file and etc....i will apply these knowledge in my PBL...thanks to facilitators :)

    ReplyDelete
  19. ari ni seronok,banyak maklumat baru diperolehi..ada rakan2 yg membantu

    ReplyDelete
  20. Today is better. I've learnt many things today such as creating document with the check box,linking stuff and make a questionnaire form. Cant wait for tomorrow :)

    ReplyDelete
  21. setiap hari menjanjikan suatu perkembangan yang positif jika dipelajari dengan sebaik mungkin. masih ada bahagian yang agak sukar untuk saya fahami dan saya akan bertanya semula sebelum kursus ini berakhir. PBL bukan sesuatu yang mudah dan terima kasih kepada fasi kerana sudi membantu. untuk hari ini, saya belajar tentang student samples dan making connections. saya belajar buat dahulu dan saya akan bertanya bila tidak faham terutama student samples.. bagi making connection pula, saya akan aplikasikan di blog saya. nantikan :)

    ReplyDelete
  22. sorry i forget to post comment yesterday. Yesterday i've learns how to use words developer, hyperlink and also use the Google document to create a template. I found that all the knowledge i gained is very useful and i can apply it in my T & L.

    ReplyDelete
  23. kalau mengajar dalam bahasa melayu lagi mudah untuk difahami...

    ReplyDelete
  24. Teachers, I am sorry for not uploading some of your pictures due to internet problem in the Makmal Komputer. Will upload those pictures soon. If you want a copy of the pictures, feel free to get them from me. But pls make sure that yoru pendrives are virus-free.

    If you have any questions on unit plan or any parts of the course, feel free to ask anyone of us. We are ready to help.

    Untuk modul-modul hari kedua iaitu Modul 3 dan Modul 4 yang dikendalikan oleh Ustaz Nik dan Cikgu Faizal adalah dalam Bahasa Melayu. Saya berharap bahasa bukan penghalang kepada anda untuk memahami dan menguasai kemahiran yang didedahkan selama ini.

    ReplyDelete
  25. Most of my brain cells dies because of finishing PBL, luckily all the facilitator very helpful and kind that willing to teach us when i facing problems. From the course, i really learn a lot of skills that very useful for me to complete the task ( especially using the internet )

    Plz: Can't wait to see my face in the picture. Haha.

    ReplyDelete
  26. hari yang terakhir menjanjikan pemurnian, penampung kepada kelompangan yang ada dalam menyiapkan tugas rakan-rakan guru. Saya doakan agar kita dapat menghasilkan yang terbaik dalam mencipta dan merai kejayaan bersama. cewah...jiwang la plak. ha3

    ReplyDelete
  27. student sample mudah diikuti tetapi slot seterusnya agak sukar untuk diaplikasikan.

    ReplyDelete